1. Haberler
  2. Blog
  3. Girişimciler İçin Kişisel Markalaşma

Girişimciler İçin Kişisel Markalaşma

Her işletme, var olmak için kurumsallaşmak, varlığını sürdürmek içinse markalaşmak zorundadır. Peki ya söz konusu bir insansa?

Girişimciler İçin Kişisel Markalaşma
Girişimciler İçin Kişisel Markalaşma
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İşletmelerin nasıl ki kurumsallaşmaya ve markalaşmaya ihtiyacı varsa insanlar da aynı şekilde kurumsallaşmak ve markalaşmak zorundadır. Çünkü insanlar kurumsallaştığı müddetçe, kurumlarsa insanlaştığı sürece markalaşırlar!

Meseleyi girişimcilik penceresinden değerlendirmek gerekirse; günümüzde bir girişimin başarıya ulaşmasında iyi ürün, iyi strateji, iyi lojistik, iyi pazarlama, iyi yönetim, iyi analiz, iyi araştırma, iyi markalama, iyi PR, iyi raporlama büyük bir öneme sahiptir. Ancak iyi bir ekip olmadan tüm bunların da pek bir anlamı olmaz. Fakat iş, sadece iyi bir ekiple de sınırlı değildir. Aynı zamanda kişisel markasını inşa etmiş bir girişimci ekip olursa bir girişim, gerçek manada başarıya ulaşır ve pazarda rekabet avantajına sahip olur.

Peki kişisel markalaşma nedir?

Girişimciler İçin Kişisel Markalaşma
Girişimciler İçin Kişisel Markalaşma

         Kişisel Markalaşma Nedir?

İlk kez 90’lı yılların sonlarına doğru Tom Peter’sın, Fast Company Dergisi’nde yayınlanan “Sizi Arayan Marka” başlıklı makalesiyle literatüre giren “kişisel markalaşma” kavramına dair birçok tanıma rastlansa da kavramı literatüre kazandıran Tom Peters’ın ifadelerini baz alarak konuyu derinleştirmek daha iyi olacaktır. Peters’e göre kişisel markalaşmanın merkezinde, planlı bir kendi kendini pazarlama süreci vardır. Aynı zamanda bireylerin kendilerin ait bir kişisel marka oluşturmaları gerektiğini ifade eden Tom Peters diyor ki: “Biz kendi şirketlerimizin yönetim kurulu başkanıyız.” Bu ifade, kavramı içselleştirmek adına gerçekten kilit bir önem taşıyor.

Pazarlama Gurusu Prof. Philip Kotler ise yıllar evvel Türkiye’ye geldiğinde yaptığı konuşmada “dijital yıkım” kavramından bahsetmişti. Buna göre artık bir girişim, dijitalin dinamikleri sayesinde köklü bir markaya karşı rekabet avantajı elde edebiliyordu. Gerçekten de günümüz dünyasında bir girişim, dijitalin karakteristiğine uygun hareket ettiğinde iyi bir pazar avantajına sahip oluyor.

Şimdi bu iki realiteyi birleştirdiğimizde ve konuyu girişimcilik penceresinden değerlendirdiğimizde şu önemli detayla karşılaşıyoruz; dijital markalaşma olmadan kişisel markalaşma olmaz. Çünkü kişisel markalaşma internetin ikinci evresini temsil eden Web 2.0 süreciyle birlikte bambaşka bir boyut kazandı.

Girişimciler İçin Kişisel Markalaşmanın Önemi

Literatürde onlarca ve hatta yüzlerce farklı uzman tarafından değerlendirilen kişisel markalaşmaya dair temel düzeyde yapmış olduğumuz tanımlama ve açıklamanın akabinde konuyu girişimcilik penceresinden değerlendirdik. Şimdiyse kısaca “girişimciler için kişisel markalaşma niye önemli?” sorusunu yanıtlayacağız.

Şu bir gerçek ki her işletmenin temel gayesi büyümektir. Bunu maddi veya manevi çerçevede farklı alt başlıklarla çeşitlendirebiliriz ancak bir kurumun temel misyonu budur. O yüzden de büyümeyi sağlayan tüm araçlar ve yöntemler bu süreçte etkin biçimde kullanılır. Son yıllarda bu yöntemler arasına kişisel markalaşma da girdi.

Peki kişisel markalaşma niye önemlidir? Daha da ötesi kişisel marka olmak, bir girişimciye ne kazandırır. İşte cevabı! Kişisel markalaşma bir girişimciye;

  • Öz farkındalık
  • Farklılık
  • Fırsat
  • Özgüven
  • Yetkinlik
  • Bilinirlik
  • Güvenilirlik
  • Etkileşim
  • Kazanç
  • İtibar
  • Topluluk oluşturma
  • Önderlik etme
  • Rol model olma
  • Etkileme ya da influence etme
  • Yönetim
  • Makam
  • Şöhret
  • Sürdürülebilirlik
  • Rekabet avantajı
  • Bilinç
  • İtibar

gibi avantajlar sağlar. Ve bu yüzden de kişisel markalaşma, süreç boyunca her girişimci için büyük bir önem taşır.

Girişimciler İçin Kişisel Markalaşma
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Bihaber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bize Katılın