1. Haberler
  2. Yaşam
  3. Mürsel Ferhat Sağlam Kimdir?

Mürsel Ferhat Sağlam Kimdir?

Mürsel Ferhat Sağlam Kimdir
Mürsel Ferhat Sağlam Kimdir
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Mürsel Ferhat Sağlam Biyografi. Yazar, akademisyen, mentor, iş insanı ve dijital markalaşma uzmanı Mürsel Ferhat Sağlam, 16 Nisan 1989’da İstanbul’da doğmuştur. Mürsel Ferhat Sağlam Kimdir ile ilgili diğer tüm detaylar makalemizde.

Mürsel Ferhat Sağlam Kimdir?

Branding Türkiye’nin kurucusu olan Sağlam, akademik kariyerine 17 yaşında başlamış ve Namık Kemal Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden mezun olduktan sonra Beykent Üniversitesi Tarih, Anadolu Üniversitesi İşletme ve Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümlerinden mezun olmuştur. Beykent Üniversitesi’nde başladığı Tarih ana bilim dalındaki yüksek lisans kariyerini, iletişim ve lojistik tarihi üzerine yaptığı tez çalışmasıyla tamamlamıştır. 1035 ile 1635 tarihleri arasındaki 600 yıllık dönemi araştıran ve modern yöntemlerle haritalandırmaların yapıldığı bu çalışma referans niteliğinde olup “Selçuklu Ve Osmanlı İmparatorluğunda Büyük Seferler Ve Sefer Güzergâhları” adını taşımaktadır.

Akademik kariyerine Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında, doktora seviyesinde devam eden Sağlam, aynı süreçte profesyonel iş kariyerini de başarıyla sürdürmüş ve çeşitli markalarda yöneticilik, genel yayın yönetmenliği, ajans başkanlığı yaptıktan sonra Mayıs 2012’de Ajans Paradise’ı Ocak 2018’de ise Branding Türkiye’yi kurmuştur.

Mürsel Ferhat Sağlam Kimdir?
Mürsel Ferhat Sağlam Kimdir?

Kendisi de bir girişimci olan Sağlam, ulusal ve uluslararası birçok teknoparkta ve kuluçka merkezinde startup mentoru olarak bilgi ve deneyimlerini girişimcilerle paylaşmaktadır. Mesleki kariyeri boyunca ulusal ve uluslararası 300’den fazla kurumsal ve kamusal markaya dijital markalaşma, bütünleşik pazarlama, sosyal medya iletişimi, içerik pazarlaması, büyüme pazarlaması, stratejik marka yönetimi odağında danışmanlık yapmış olan Sağlam, gerçekleştirdiği çalışmalarla ekosistemin gelişimine ve dönüşümüne katkı sağlamayı sürdürüyor.

Mürsel Ferhat Sağlam’ın hikâye, roman, şiir, hikaye, deneme, makale, eleştiri, akademik, sektörel analiz, araştırma türlerinde ve tarih, edebiyat, reklamcılık, markalaşma, kurumsal iletişim, pazarlama, sosyal medya pazarlaması, dijital iletişim, dijital markalaşma, girişimcilik, yeni medya, dijital pazarlama, bütünleşik pazarlama ana temalarında yayınlanmış kitapları bulunmaktadır. Yayınlanmış ve yayına hazır toplamda 60’tan fazla kitabı olan Sağlam’ın ayrıca ulusal ve uluslararası birçok mecrada uzmanlık alanlarıyla ilgili akademik ve aktüel makaleleri yayınlanmıştır. Akademik ve profesyonel iş kariyeri boyunca bilgi aktarımını ve deneyim paylaşımını misyon edinen Sağlam, kamu ve özel sektör kurumlarına sosyal medya iletişimi, içerik pazarlaması, stratejik marka yönetimi, girişimcilik, online itibar yönetimi, stratejik zaman yönetimi, kişisel markalaşma ve dijital markalaşma konularında eğitimler, seminerler ve konferanslar vermektedir.

2023 yılında Avrupa merkezli küresel bir dijital pazarlama kuruluşu tarafından çeşitli dillerde ve tüm dünyada yayınlanan bir raporda dünya geneli alanında uzman 57 dijital pazarlama uzmanı arasında yer alan ve Türkiye’yi temsil eden Mürsel Ferhat Sağlam; kavramlar üzerine yaptığı çalışmalarla da tanınmaktadır. “Dijital Markalaşma”yı kavramsallaştırarak sosyal bilimlere ve iletişim – pazarlama literatürüne kazandırmıştır. Bu alanda yazdığı makale ve kitaplarla, gerçekleştirdiği eğitim ve zirvelerle sadece akademik literatüre katkı sağlamakla kalmamış, aynı zamanda sektörel dinamikleri de yeniden yorumlamıştır. Kavramın sürdürülebilirliği için önem arz eden Dijital Markalaşma Eğitimi ise Mürsel Ferhat Sağlam tarafından lisansüstü formatta hazırlanıp tescillenmiştir. Sağlam’ın kavramsallaştırarak hem aktüel hem de akademik literatüre kazandırdığı diğer kavramlar 3F Fenomeni, Kurumsal İletişim 2.0, İçerik Türleri Hiyerarşisi Modeli şeklindedir. Aynı zamanda radyo programcılığı ve podcast yayıncılığı da yapan Mürsel Ferhat Sağlam’ın yapımcılığını üstlendiği ve yayınladığı podcast serileri ise şöyle; Dijital Markalaşma Sohbetleri, Hani Kurumsaldık, İçeriklerce, 100 Soruda Dijital Markalaşma, Girişimcilerin Büyük Hataları, Kurumsal İletişim 2.0, Kişisel Markalaşma 360, E-Ticaret Sohbetleri, Sözün Temsili.

Global organizasyonlarda Türkiye’yi temsilen marka elçisi olarak konumlanan, ve uluslararası sektörel yarışmalarda jüri başkanlığı yapmış olan genç iş insanı, aynı zamanda İstanbul’da bir üniversitede öğretim görevlisi olarak bilgi ve deneyimlerini geleceğin sektör profesyonelleriyle paylaşmaktadır.

Edebiyat ve şiirin yanında sanatın farklı alanlarıyla da ilgilidir. Profesyonel olarak seslendirme ve dublaj yapan Sağlam, bu alandaki kariyeri süresince; film, dizi, dijital yapım, kısa film, mini dizi, reklam ve kitap seslendirmeleri yapmış ve takdir toplayan başarılı işlere imza atmıştır. 

Yayınlanmış Kitapları

Mürsel Ferhat Sağlam’ın çeşitli türlerde, ana temalarda ve tarihlerde yayınlanmış kitapları şu şekildedir;

  • Günübirlik Sonsuzluk
  • Var Say
  • Raygan
  • Aşkzade
  • Stratejik Marka Yönetimi
  • Dijital Markalaşma
  • Koronavirüs Sonrası İş Hayatı Raporu
  • Günün Gündemi 2020
  • Derleme – I
  • Derleme – II
  • Derleme – III
  • Index 1.0
  • Index 2.0
  • Index 3.0
  • Günün Gündemi 2021
  • Index 4.0
  • Derleme – IV
  • İçeriklerce
  • Girişimcilerin Büyük Hataları
  • Index 5.0
  • Derleme V
  • Günün Gündemi – 2022
  • Index 6.0
  • Günün Gündemi – 2023
  • Derleme VI

Mürsel Ferhat Sağlam ile iletişime geçmek için mikrositesini (https://linktr.ee/murselsaglam) ziyaret edebilir veya Linkedin (https://www.linkedin.com/in/murselferhatsaglam) üzerinden kendisiyle bağlantı kurabilirsiniz.

Girişimleri

Mürsel Ferhat Sağlam’ın girişimlerine dair detaylar!

Ajans Paradise

Mayıs 2012’de İstanbul’da kurulan Ajans Paradise; faaliyet alanını, misyonunu ve hizmet içeriğini “Future Could Change” mottosuyla özetlemektedir. Şirket, bu doğrultuda kişi ve markalara “dijital” ve “markalaşma” odaklı stratejik çözümler ve farkındalık içeren sonuçlar sunmaktadır. “Dijital Markalaşma” kavramı odağında hizmet sunan Ajans Paradise, bu alanda çözüm odaklı stratejiler geliştirerek kişi ve şirketlerin dijitaldeki iletişimini ve algısını güçlendirerek sürdürülebilir kılmayı misyon edinmiştir. Ajans Paradise, aynı zamanda Dijital Markalaşma Ajansı kategorisinde dünya genelinde ilk ajans olma özelliğine sahiptir.

Branding Türkiye

Ocak 2018’de kurulan bütünleşik pazarlama ve iş – ekonomi mecrası Branding Türkiye; bütünleşik pazarlamaya dair tüm kavram, uzmanlık ve olgulara dair 360° içerik politikasıyla ve 3F Fenomeni misyonuyla akademik ve aktüel içerikler yayınlayan, dijitalin dinamiklerine uygun bir yayın politikasına sahip, bilgi aktarımı ve deneyim paylaşımı eksenli yeni nesil bir mecradır. 100’den fazla kategoride yayınladığı yazılı, görsel ve sesli içeriklere ek olarak çoklu sektörlerde faaliyet gösteren alt markaları, konsept etkinlikleri, ürünleştirdiği kategorileri ve podcast serileriyle de bilinen Branding Türkiye’de aynı zamanda sektörel haberler, girişimcilik ekosistemine dair gelişmeler, uzman söyleşileri ve iş dünyasına dair güncel duyurular da yer alıyor. İş birliği kültürünü kurumsal bir değer olarak benimseyen ve yayınladığı içeriklerle literatüre katkı yaparak referans kaynağı olmayı amaç edinen Branding Türkiye, ayrıca teknoloji gelişmelerle doğru orantılı olarak gelişime, değişime ve dönüşüme uygun bir altyapıya ve vizyona sahiptir.

Hani Kurumsaldık

Kurumsallaşma, markalaşma ve dijitalleşme ana temalı, podcast odaklı yeni nesil bir mecra olan Hani Kurumsaldık, Mart 2021’de yayın hayatına başlamıştır. Mürsel Ferhat Sağlam tarafından Branding Türkiye iştiraki olarak kurulan ve Türkiye’de podcast kültürünün oluşmasına öncülük eden Hani Kurumsaldık, her Cumartesi tüm dijital müzik ve video platformlarında eş zamanlı olarak yayınlanmaktadır.

Mürsel Ferhat Sağlam Kimdir?
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

1 Yorum

  1. 1 Eylül 2024, 15:47

    […] 14:43 Mürsel Ferhat Sağlam Kimdir? […]

    Cevapla
Giriş Yap

Bihaber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bize Katılın